torsdag 23 oktober 2008

Madde: Ja, jag lever!

Jag orkar helt enkelt inte sätta mig vid datorn. På något vis har jag blivit helt anti, jag som förr var en riktig nörd hehe. Jag är egentligen inte så upptagen att jag inte hinner, det känns bara som att det finns bättre saker att göra än att sitta här. Och det finns det kanske till en viss gräns, men jag skulle inte avlida utav att skriva en blogg i 10-20 min var och varannan dag. Jag ska försöka skärpa mig, även om ni inte tror mig ;)

Denna vecka i skolan har mest gått ut på föreläsningar och speciallektioner. Temat är tolerans och har visat sig bland annat i form av en dag som handlade om romer och (den icke existerande) toleransen gentemot dem. Vi fick höra om deras historia, hur familjen fungerar, om fördomarna, om olika centra som de anordnat i Sverige och mycket annat. Det var den mest intressanta dagen hittils. Vi får se om morgondagen kan klättra högre, då ska jag på föreläsning på Conventum (Ämnet minns jag inte :S).

Julia är i trotsålder, det visste ni kanske redan. Det är ganska krävande och man blir lite trött i huvudet. Som tur är visar det sig inte hela tiden, utan bara när hon vill annorlunda(ibland vill hon annorlunda "bara för att", när hon är trött speciellt). Hennes tillgivna och glada personlighet finns alltså kvar, så jag är ändå tacksam att det inte är värre. Man får se det som en del i utvecklingen, hon vill stå mer på egna ben och ser inga gränser just nu i hur långt man kan gå. Det är därför jätte viktigt att man är konsekvent, om man inte är det märks det redan i nästa diskussion. För då är hon väldigt medveten om övertaget i den förra diskussionen. Hon blir nog lika envis som jag en vacker dag, och det ser jag som något positivt om hon använder det på ett bra sätt :)

Nu ska jag göra kvällsmat! Saknar er! Kram

1 kommentar:

  1. jag kommer till örebro imorgon din bajskorv!!! Kalas hos papps på lördag, kom om du vill, med eller utan Julia :) smsar imorn med, om jag hittar ditt nummer för jag har bytt å har inga kvar :S PUSS PÅ STJÄRTEN//Mia

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: