fredag 12 december 2008

Madde: Tre små blommor..

Hur ska man annars kunna förklara de tre små mirakel som kallas mina barn..

Det är svårt att ta in att jag faktiskt snart har tre barn. Jag har ett nu, hur kan det helt plötsligt bli tre? Det är en sorts matematik som min hjärna inte förstår sig på.. Men det är underbart, vackert och helt otroligt.

Jag är jätte glad, mest hela tiden. Och jag vet att där inne ligger två små knyten som växer sig stora och starka. Men hur jag än försöker kan jag inte förstå att de ska ut i denna värld och leva med oss i vår familj. Det känns som ett mirakel, jag måste skåda det innan jag kan tro på det fullt ut.

Det är så många tankar som flyger runt i mitt huvud, jag skulle kalla mitt tillstånd sinnesförvirring. Jag har nog inte svarat jag vet inte eller va?! på så många frågor som jag under de senaste veckorna har gjort. Jag är inte riktigt med i nuet, utan flyter iväg i framtiden.

När Julia är hemma är nog bebisarna det vi mest pratar om, både hon och jag. Men jag flyter nog inte iväg i framtiden på samma sätt när hon är här, då är jag i nuet, med henne. Jag är klarare i huvudet, och glömmer nästan bort att magen finns där ibland. När jag kommer emot den, och blir påmind, blir jag lika förvånad och lycklig varje gång. Hur kan något så underbart ha hänt oss? Varför är just vi utvalda? Inte bara utvalda att bli föräldrar, utan också utvalda att bli föräldrar till två stycken på en och samma gång.

Kan man någonsin förtjäna sina barn? Jag kan inte resonera så.. Barn är en gåva, högre än allt annat, och varje gång man får denna gåva ska man vara otroligt tacksam..

7 kommentarer:

  1. Väldigt fint skrivet!Är så himla glad att jag har fått vara med från början tills det att dom kommer ut. Ska bli så spännande och se hur dom kommer att bli samt att se hur underbar Julia kommer vara som storasyster!

    Vi måste höras snart!

    SvaraRadera
  2. hahah hyggligt inlägg låter som om de kommer rakt från bibeln haha =) praise the lord allmighty, hm måste bara påpeka de där med gåva hehe ja man ska väl vara tacksam sålänge dem kommer ut hela o normala men kan va jobbigt för dom som får mot sin vilja också hehe =) ha de !

    SvaraRadera
  3. nu ska du inte vara sån!

    SvaraRadera
  4. du tycker du är bra rolig va?! =P

    SvaraRadera
  5. jag tycker du kan vara tyst o skriva nått i din egen blogg för omväxlings skull!!!

    SvaraRadera
  6. jag gillar inte att du o syrran har gangbangat ihop er! upp till bevis imorrn. ska ta en bild o sen bara "nanana in your face!!" typ...

    SvaraRadera
  7. typ en skit unge i ändtarmen eller?

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: