onsdag 16 juli 2008

Madde: Lilla snigel akta dig, akta dig, akta dig...

...lilla snigel akta dig, annars tar jag dig!

En snigel som smaskar på en död daggmask är inte direkt en vanlig syn. Inte för mig som stadsmänniska i alla fall. Det är ungefär som när jag såg en skatpappa komma flygande med en död småfågel, jag hade ingen aning om att de åt sådant. Jag skulle vilja kalla det kanabalism, men de flesta skulle nog bara säga Överlevnad.
Idag har jag planerat att laga punkteringen på min kära cykel. Det var förstås planerat redan till igår, men det blev uppskjutet då jag hellre tog mig en tur ut till mormor! Där borstade och skrapade jag gammal färg från leksaksboden. Den, liksom hela ladan, skall målas om. Vi har redan målat ena långsidan på ladan, så långt vi nådde. Snart är det alltså dags att ta fram stegen. Då ska man balansera en målarburk, hålla i sig i stegen och måla. Hur det nu går till är en annan femma, jag får komma på en bra lösning!
Jag funderar på om jag ska ta mig en tur ner till mormor idag igen, men är inte säker på om jag hinner. Det är bara det att man känner sådan frid med trädgård och skog runt omkring, och det är inte långt här ifrån. Så man tar sig allt gärna den där turen även när tiden är knapp. Får se hur jag gör!

Nu ska jag sätta igång med dagens arbete! Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: