måndag 21 juli 2008

Madde: TRÖTT!

Är så förbenat trött! Ska tvätta om 15 min, hoppas att jag hinner bli lite piggare innan dess. Annars kommer jag att råka somna i en tvättmaskin eller något liknande.

Skrev ett brev till min minsta lillasyster igår, måste bara fixa adressen. Hon bor inte så långt bort egentligen men det är ju kul att skicka brev till varandra ändå. Det gjorde alltid jag och farmor(fast vi bodde nära), hur dålig hon än blev. På slutet kämpade hon på med skrivmaskin, för att handstilen var för darrig. Hon gav sig aldrig, så envis och så go! Det var en människa med krut i må ni veta!

Förutom att tvätta hade jag idag tänkt mig att gå med ett klagobrev till min hyresvärd. Exempelvis har vi ännu ej fått några gardinfästen, superkul (inte)! Det ser ut som att vi flyttade in för vilken sekund som helst sedan när vi egentligen har bott här i snart två månader. Så det tänker jag kräva att de gör idag eller imorgon. Sedan tänker jag kräva att hon kommer hem och ser över vår lägenhet igen. Den har sanerats och renoverats om pga att den förra hyresgästen rökte inne. Men hyresvärden hade inte skrivit med köksskåpen och hallgarderoben på renoveringen. Hallgarderoben stinker och köksskåpen skär sig mot det vita köket med sin gula inrökta färg, vajert va? Vet inte om hon helt enkelt missade att skriva med det eller om hon tyckte att det var helt okej att leva med. Att inte ens kunna hänga in jackor och sådant i garderoben för att de kommer stinka rök när man tar ut dem, och att utstå att det första folk nämner i köket är nyansskillnaden på skåpen och den vita väggen brevid. Nej, fy för den lede!

Har också tänkt att ta mig en tur till affären min och köpa lite fil. Och då passa på att lösa in någon välkomstkupong med änglamarks kaffe, mums. Jag tror inte att det är något mer som skall inhandlas, får se.

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: