söndag 20 juli 2008

Madde: Fika

Idag ska vi på fika hos min mormor, hon fyller år. Det blir nog lika trevligt som vanligt skulle jag tro, att träffa tjocka släkten. Hoppas att regnet hinner ge sig innan det är dags bara, har ingen lust att plaska hela vägen ner till henne. Stackars Jonas som är ute och cyklar just nu, hoppas att han tog med regnkläder.

Läste om Anders Eklunds senaste kommentar till morden han begått. Han säger att allt började efter att han varit med om en bilolycka för många år sedan. Han menar på att något kanske skadades i hans huvud vid olyckan, eftersom att han satt utan bilbälte och slog huvudet i vindrutan. Man tycker väl att det är något han kunde ha kommit med tidigare, det känns lite skumt att han kommer på något sådant i detta skede. Jag måste nog tro att han griper efter halmstrån, men vad vet jag egentligen. Det var sant att han var med om bilolyckan och att han slog huvudet i vindrutan, men det är verkligen underligt att ingen i hans närhet har märkt av några personlighetsförändringar. Om det han säger är sant, borde någon ha märkt att han var annorlunda än innan. Men som jag sade, vad vet jag. Jag är inte han och jag är inte hans anhöriga. Men vad som ligger bakom morden har egentligen ingen betydelse, det har hänt och det är oförlåtligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: