torsdag 30 april 2009

Madde: Dålig hållning!

Fy o blä vilken dålig hållning jag har fått sedan de små kom. Kroppen är inte riktigt omställd på att magen inte sitter där längre. Känner att jag verkligen måste börja tänka på hållningen på allvar... Det är inte skönt att sitta som en säck potatis, man får ont! Nog om det...

Idag ska jag, Ellen och Nellie till min gammelmormor Doris. Jonas ska byta däck på bilen under tiden. Hoppas att Doris bjuder på fika, hon har alltid så goda bakverk eller kakor! :D *gottegris*

Ellen och Nellie växer så att det knakar! När Nellie föddes vägde och mätte hon 3015g och 47 cm, i tisdags 3620g och 54 cm! Ellen vägde och mätte 2650g och 46 cm när hon föddes, i tisdags 3205g och 52,5cm. Helt otroligt tycker jag!
Dock blev jag lite orolig över att Nellie gått upp mer än Ellen, men sköterskan sa att det var fullt normalt och att de, precis som alla andra barn, har olika tillväxtperioder. Låter ganska vettigt, hehe. Jag är mamma, så jag får faktiskt bli orolig i onödan ;)

Imorgon kommer min stora tjej! Jag saknar henne något otroligt mycket när hon är borta. Visst, vi får sova lite mer när hon inte är här och vi kan ta det lite lugnare på dagarna om vi är trötta. Men ifall att jag fick välja, skulle jag hellre vara trött för jämnan bara Julia var här. Men varannan vecka hos mamma och pappa är det bästa för henne och det är alltid barnet som kommer först. Sedan skulle jag aldrig kunna ta ifrån Lars(Julias pappa) rätten att vara lika mycket förälder som jag :)

Nu ska jag slänga mig i en dusch, känner mig ofräsch! Så fort Jonas har avslutat sitt morgonpass på toastolen, vill säga ;)

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt ni verkar ha de. Saknar er, bara så ni vet. :)

    SvaraRadera
  2. Jag fick också dålig hållning efter förlossningarna ^^, Lutade mig emot magen så efter blev jag helt puckelrygg & hade inga ryggmuskler alls att räta upp mig med haha! (gammal tant)

    Saknar er & hoppas vi kan ses snart, när båda har tid!
    Ha en bra valborgsmässoafton! Pusspuss

    SvaraRadera
  3. Visste inte att du fått TVÅ barn till... ^^, Tiden går för fort. Det var inte länge sedan din äldsta var nyfödd. Ha det bra ! / Jennie med Ludwig från mammagruppen UMP.

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: