onsdag 29 april 2009

Madde: Mia!

Nu skriver jag igen!

Maria var i Örebro i helgen! Hon hälsade på mig både på fredagen och lördagen. Det var helskoj bortsett från att jag var lite mos i hjärnan och inte fick så mycket sagt. Men det fixade Mia, hon babblade på lika friskt som vi brukar. Tur var väl det!
Sist hon och jag sågs vet jag inte ens om jag blivit gravid ännu och nu har barnen kommit, så det var ett tag sedan. Kan inte förstå hur det kan gå så lång tid mellan att man ses! Det där får vi inte göra om, nio månader är för lång tid! Förresten! Jag hörde en fågel viska i mitt öra att du(Mia) kanske kommer till helgen igen? Om du gör det MÅSTE du hälsa på mig, iaf en liten stund!

I söndags var vi på nioårskalas, Wilma blir bara större och större. Hon fick pengar av oss, det önskade hon allra mest. Jag är säker på att hon köper något fint :) Stora släkten fick träffa våra små flickor för första gången, behöver jag säga att det inte var många minuter som flickorna fick ligga i vår famn? Som tur var trivdes de bra ändå, de är väldigt "sociala" av sig (speciellt Ellen, Nellie sov mest hihi). Fikat som serverades var himelskt! Cina är otroligt duktig på att baka, MUMS! Vi hade trevligt allt som allt, som vanligt i vår släkt :)

I förrgår var jag och Jonas förbi min mormor. Han skulle egentligen byta däck men det var fel på bultarna så han ska lämna in bilen för däckbyte i närheten av där vi bor. Istället för däckbyte blev det fika och det var lika trevligt som gott. Jag tycker att det är så mysigt ute hos mormor, det är ett ställe man hälsat på från barnsben och det ger fina minnen.

Igår tog jag och Jonas en promenad till hans syster. Vi blev kvar lite längre än tänkt och middagen som lagades när vi kom hem åts vid kvällsmatstid, hehe. Men vi hade väldigt trevligt och fick dessutom i oss lite mellis/fika när vi var där. Jonas bror var där också, tillsammans med sina två barn. Dottern Saga var helt frälst i bebisarna. När hon inte lekte med sin bror och snälla ("lekfarbrorn") Linus stod hon tittade på bebisarna.
Jag hoppade studsmatta för första gången i år tillsammans med Linus, Jonas systerson. Det var hur kul som helst! Och när jag trodde att jag hoppade som högst tog Linus ett superskutt vilket resulterade i att jag flög ännu högre. Skoj skoj!

Idag ska jag och Jonas sätta upp en tavla i sovrummet, det blir fin fint! Senare ska jag åka o kolla på min syster när hon har dansuppvisning, hon är alltid lika duktig *stolt*

Over and out!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att mitt namn fick ta plats i rubriken :D hihi! Jag kommer idag, är framme vid fem. Stannar tom på söndag, så det är rätt underförstått att vi ska ses! Jag tror jag aldrig kommer kunna åka till Örebro utan att träffa dig i framtiden, muahhaha! Jag hör av mig så får vi ses! Denna gång kommer jag själv så jag är mer flexibel med tiderna. Pussa bebisarna från mig (inte den skäggiga dock) bye

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: