torsdag 23 april 2009

Madde: Lite tid över!

Hej alla "trogna läsare"!

Nu känner jag att jag har lite tid över att skriva. Egentligen har jag ganska mycket tid över, iom att tvillingarna är ganska synkroniserade och följer ett visst mat-mönster (övrig tid ligger de o sover eller kikar nyfiket på omgivningen). Men datorn känns inte som ett förstaval, det finns så mycket annat att göra! Speciellt nu när Julia är hemma. Stor del av min "lediga tid" försöker jag fokusera på henne.
Sedan behöver lägenheten underhållas också, det är inte helt lätt att hinna med allt(man vill ju hinna umgås med familj och vänner)! Och jag som är en sådan pedantisk typ *hehe*, jag får helt enkelt koppla bort den delen av hjärnan och acceptera att dammråttorna har flyttat in (tillfälligt!).

Det har varit en fullspäckad vecka med Julia. Nästan varje dag har vi varit ute på promenad,cykeltur eller lekt i lekparken (eller kombinerat). Dessutom har vi sysselsatt henne med pyssel och lite annat sådant. Jag och Julia har bland annat byggt en "båt" av kartonger, den behöver bara finslipas lite *hihi* Hon har lekt massor massor, både på sitt rum o i lägenheten. Och så har vi hälsat på mamma, mormor(morbror och gammelmormor var där) och min morbror. Min morbror har även varit förbi här en sväng. Julia har hunnit träffa min morbrors bonus-son tre gånger på en vecka. Han är några år äldre, men de har kul ihop!
När bebisarna är vakna är Julia (storasyster!) med hela tiden och hjälper/kramar/pussar/gullar/pratar/myser/tittar (osv osv). Hon har otroligt bra hand med dem och är faktiskt en superduktig storasyster.
En sak som vi dock har märkt av, ett slags "bakslag", är att Julia har blivit supersjälvständig. Man märker att hon tycker att hon har blivit så stor att hon kan bestämma saker och ting själv. Jag får diskutera med henne i år och dar innan hon verkligen lyssnar och förstår att det är mamma som bestämmer, fortfarande.
Men det är inte lätt för henne. Hon har växt enormt mycket under det senaste halvåret, både psykiskt och fysiskt. Och hon känner sig äldre, speciellt efter att de små kom. Hon vet inte riktigt vad det innebär, vart gränserna går. Men hon hittar tillbaka till sin roll snart, det är jag övertygad om.

Jonas är helt underbar som pappa. Jag kan sitta och se på honom hur länge som helst när han sitter och myser med någon av flickorna. Och han är verkligen superpedagogisk med Julia! Jag är otroligt stolt över att han är min fästman, och far till två av mina barn. Jag hoppas att han är min för alltid (typisk kliché, men det är sant!). Stanna hos mig föralltid Jonas och jag lovar dig ett underbart liv (med fart och fläng). Älskar dig min sockertopp!

Nu ska jag sova! Natti natti

2 kommentarer:

  1. Jag har sagt det förr men du ska ha mycket beröm över att du är en sån himla bra mamma, världens bästa, den bästa jag någonsin träffat på!

    SvaraRadera
  2. Gud så söta flickorna är!
    Grattis, om jag inte redan skrivit de tidigare, till tvillingarna!

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: