onsdag 7 maj 2008

Jonas: Mitt första inlägg!

Jahopp, premiär för att skriva blogg, förutom på Lunarstorm där jag tycker om att tillbringa min fritid. Eller inte.. Det brukar ju inte bli så seriösa bloggar där..

Premiär då som sagt, vad skriver man då i sin blogg? Allt och inget typ, jag undrar verkligen vilka som är intresserade av att läsa om vad en annan gör på dagarna..
Jag jobbar ganska mycket så inläggen här kommer väl på kvällen..
Nog om det.
Hemma idag möttes jag av den alltid lika söta Julia som blev så glad när jag kom hem, jag möttes också av den alltid lika söta Madde som blev så glad när jag kom hem. Det är så underbart att komma till ett hem där man alltid blir väl bemött och väl omhändertagen!
Det tycker jag om. Då längtar man efter att få åka hem..
I helgen ska farsan plocka upp mig och Madde och åka till K-Rauta och köpa flyttkartonger, igen.. Det tar aldrig slut tycker jag! Det är jobbigt att flytta men kul när man flyttat, jag längtar så otroligt tills vi får våran nya lägenhet.. Inglasad balkong, det var nåt jag fastnade för.. Att det var nya vitvaror, helkaklat badrum, nyslipade golv och att vi får tapetserat i halva lägenheten är ju bara plus, men det viktiga var inglasade balkongen.. Det ska bli otroligt skönt att sitta där i kvällssolen!
Nog om det!
Jag kände idag när jag cyklade till jobbet att jag inte blev trött i benen längre av cyklandet!
En arbetskamrat sa till mig att det skulle ta ungefär tre veckors cyklande, sen skulle det vara som att gå över en tröskel, och då skulle det inte vara jobbigt att cykla längre. Det var ju skitjobbigt i början! Det tog 3½ vecka..
Nu sitter jag och väntar på att en kille ska komma och köpa min bilstereo om 5 minuter, och om 35 minuter kommer en som ringde och sa: "JAG SKA HA DINA HÖGTALARE!" Han tyckte det var skitbilligt med 500 spänn för 4 stycken Sony Xplod 5,25".. Aja, det är kul att sälja till nån som blir riktigt nöjd!
Nu är det bara mätarna och Sinterkopplingen kvar.. Nån som är sugen?
Jag hoppas på att få igång Sopcast så jag kan fortsätta kolla på Helsingborg-ÖSK, men är man så snål att man tänker snålkolla gratis på matchen, så får man ju skylla sig själv att skiten inte funkar.. Sopcast gör verkligen skäl för sitt namn...
Nej nu tänker jag fortsätta med mitt.. Ingenting för tillfället.. Skriver väl kanske igen imorrn!
Puss på dig Madde!
Tjena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: