onsdag 7 maj 2008

Madde: Första inlägget!

Det är jag värd efter allt slit med att få ihop sidan, tycker jag *flin* Visserligen är den inte allt fö vacker, men det kommer gott folk.

Idag var min folkhögskola iväg till Kävesta på den årliga tävlingen i Volleyboll, jag tror att det var 5 folkhögskolor medverkande. Det var ett spel för nöjets skull, men jag måste såklart ändå nämna att vi tog hem vandringspokalen! Vilket liv det blev på oss, vi tjoade och var glada. Sådär i efterhand kan man säga att vi nog var lite dåliga vinnare.
För att vara lite snäll ska jag nämna att hela dagen borta på Kävesta var jätte rolig. Vi åkte dit på förmiddagen, volleybollturneringen började inte förrän efter lunch någon gång. Innan dess hade vi små lekar, där vi delats in i lag på det enkla vis att man gick efter det datum man var född. Alltså var vi 31 lag, det var därför mycket trängsel vid de olika stationerna, bågskytte hann vi inte ens med. Men det var en upplevelse ändå. Jag hoppas att vi lyckas lika bra vi, nästa år, då det är upp till oss att fixa denna dag (med pokalen kommer inte bara ära utan ansvar också).

! För er som snott ihop det ! På förmiddagen var vi indelade i lag, på eftermiddagen vid volleybollturneringen var vi uppdelade efter skola.

Jag borde självklart ha lagt mig till sängs för länge sedan, men ett svenska-arbete hänger över mig likt ett svart tungt mål. Det hör till ovanligheten att jag sitter uppe såhär sent för att hinna färdigt men så brukar jag inte sitta sista dagen med något så viktigt heller.

Nu måste jag dock ge mig här på bloggen. Jag önskar god natt till Jonas och Julia, och även till er därute.. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: