onsdag 7 maj 2008

Madde: Trött!

Här sitter jag med en kaffekopp, färdig att åka till skolan. Jag måste bara dricka upp kaffet och hitta den förbenade svenskaboken, den var här igår men nu är den puts väck. Jag förstår verkligen inte vart den kan vara. Jag kan slå vad om att den säkert ligger i skolväskan eller något sådant smart, ska gå o se efter (har kollat tidigare men måste ha missat den). *tassar iväg och kommer tillbaka* Nej då, jag hade rätt första gången, där låg den inte. Jag får fundera vidare på var den kan vara under tiden som jag dricker upp kaffet och skriver färdigt inlägget.

Idag blir nog en trevlig dag, bortsett att jag inte är tillräckligt förberedd gällande den svenska bok vi just läst i klassen. Tur att det inte blir såhär ofta, känslan är inte rolig, skulle inte stå ut med det! Men nu släpper vi skolan. På lunchen hade jag tänkt att ta en sväng förbi min kära mamma och prata lite strunt, kanske äta någon frukt. Det var ett tag sedan jag var där nu, hela 4 dagar sedan *s* Idag hade jag tänkt att ta med Julia till parken igen, om tiden tillåter, vi måste bara få i oss middag först när vi kommer hem. Sedan ikväll blir det skolarbete för fulla muggar. Jag gillar inte när skolavslutningen snabbt närmar sig, och man har än det ena än det andra att göra. Helt plötsligt känns det som att allt hopar sig i en hög lika stor som ett berg. Så ska vi flytta samma dag som jag slutar också, så packningen har vi. Och vi har inte varit allt för noga med den än så vi har lite att göra.

Nu måste jag hitta boken och cykla min kos. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: