torsdag 15 maj 2008

Madde: Kuponger

Jag börjar bli trött på alla kuponger som kommer hem till en med posten nästan varje dag! Det kan absolut vara jätte bra att använda ibland, speciellt när de gäller kläder eller smycken. Men jag tycker att kupongen snart har tappat sitt syfte! De rabatterar än det ena än det andra och knappt finns någon skillnad på pris, eller så är varan dålig. Ibland kan man få rabattkupong grundad på medlemskap och då kan skillnaden oftast vara något bättre och varan saknar då oftast ej kvalitet. Men hur nu än allt detta ter sig så tycker jag ändå att man inte behöver så fördundrandes många kuponger. Jag handlar inte kläder hela tiden, jag behöver inte sådana kuponger flera ggr i månaden från flera olika företag. Samma sak med mat, om man nu ska rabattera ska man göra det på något betydligt. Om en vara på 10 kr kostar 8 med kupong tycker jag bara att det är slöseri med regnskog! Dessutom är det bara ett sätt att lura konsumenten till butiken för att kunna ha chans att sälja mer varor än den rabatterade. Fy attan!

Idag har jag varit i skolan, precis som alla andra dagar, det var intressant(som vanligt). Vi hade tre lektioner med Samhällskunskap, första passet gick vi igenom och diskuterade en hemtenta vi haft till idag. I min grupp hade hade vi väldigt lika svar, även där det handlade om egna åsikter. Så någon het diskussion blev det inte, bara lite lagom behaglig. De två andra lektionstillfällena kom det informatörer från Sveriges näringsliv och Unionen(de kom på varsin lektion). De båda berättade om olika rättigheter man har som anställd och vad man bör och inte bör acceptera från en arbetsgivare. De berättade också om olika lagar gällande arbetslivet och presenterade sina olika verksamheter. När skoldagen var slut var jag så lagom trött, dock gick det över när jag cyklade hem.

Jag har hittils hunnit läsa ett avsnitt i psykologiboken(rätt långt), vi ska gå igenom det på lektionen imorgon. Sedan har jag tagit fram kassler, hade tänkt att äta det tillsammans med potatis idag. Jag har även knallat ner till tvättstugan för att boka tid. Dock glömde jag nycklarna till klossen, så jag gick upp igen och bestämde mig för att gå ner med Jonas senare istället. Jag har bläddrat lite i Nerikes Allehanda och plockat undan lite smått i lägenheten. Nu funderar jag på att åka iväg till min äldre kvinnliga vän och dricka en kopp kaffe eller möjligtvis lägga mig i soffan med en god bok. Jag får se hur jag gör. Senare ska jag laga mat, packa och träna lite på words!

Ha en trevlig dag :)

Mvh Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: