onsdag 21 maj 2008

Madde: Stadsvandring

Idag var jag och Julia på stan, hon fick handla lite, lillstumpan. Lite utav vad hon behövde och så. Ska handla med henne nästa gång hon kommer också så att hon har vad hon behöver. Vi hade inte med någon vagn till stan och var där ett par timmar, Julia visade inga tecken på att det var jobbigt. Det hade jag inte trott men hon är ju iofs stor nu, dessutom satte vi oss på många bänkar och vilade fötterna och åt banan.

Vi var på BVC innan, eller just ja, Julia sa att det faktiskt heter Barnavårdcentralen! Det var dags för treårskontrollen och det gick hur fint som helst. Julia fick en lapp som hon skulle lämna på biblioteket för att få en bok. Hon var jätte nöjd halva vägen hem, sedan kom hon på att "Jag vill ha min lapp, mamma..!". Och då sade jag att den lämnade du in för att få boken som du har där. Hon svarade att hon vet det men att hon ville ha sin lapp ändå. Då frågade jag om hon ville byta boken mot lappen, och det ville hon. Jag sade då att hon fick ta med boken hem och tänka på saken till imorgon så att hon inte ångrade sig. Hon protesterade först men gick med på det tillslut.

Jag är helt slut nu, har varit en lång dag. Först var jag i skolan sedan gjorde jag allt detta. Vi hörs! :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: