tisdag 13 maj 2008

Madde: Jordat!

Det kan låta som att det har med el att göra, men så är inte fallet.. Vi jordade hela min morbrors tomt igår så att han kan så gräs runt sitt nybyggda hus, innan var det mest lera. Det var slitsamt men roligt, vi var många också så det kändes inte det minsta omöjligt. När vi slitit färdigt blev vi bjudna på mat, korvstroganoff och potatis. *mums*

I helgen har vi mest varit aktiva. I fredagskväll spelade vi brännboll och kubb. I lördags förmiddag var vi ut till det lokala köpcentret. Senare åkte vi till min mormor, min moster fyllde år. Där spelade många utav oss "fotboll", dessutom hjulade jag och min syster runt som galningar. I söndags var jag och Jonas iväg på kalas hos hans syster, hennes son fyllde år. Han hade fått en studsmatta och ville att jag och Jonas skulle prova. Det var hur kul som helst men jätte jobbigt för musklerna! Senare spelade jag och Jonas fotboll mot Jonas systerson och hans kompis, vi förlorade..! På kvällen spelade vi basket och fotboll med ett gäng kompisar, roligt :)

Igår var jag med klassen till Risberga Klosterruiner. Det var intressant, dock tyvärr kallare än väntat och därför inte lika välkommet. Idag ska vi iväg på utflykt igen, vart säger jag inte ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: