torsdag 8 maj 2008

Madde: Packat!

Idag har jag packat en hel del inför flytten. Två små och två stora kartonger fick jag fullpackade och ytterligare två stora blev till hälften fyllda. Nu börjar det se flyttnära ut i vardagsrummet, även köket börjar tömmas på personlighet. Jag gillar det verkligen inte! Det värsta är när alla fotografier ryker, det gjorde dem idag. Just nu ligger de i en kartong i vardagsrummet och väntar på att få komma upp på hyllor och väggar i nästa lägenhet. Jag var dock tvungen att spara några att packa i slutet, jag kan inte bo i 23 dagar helt utan foton.

Ikväll såg jag och Jonas på film, och gottade oss (tyvärr!). Men det var mysigt och filmen var rätt bra, trots att den var engelsk (och inte amerikansk). Frågan är om Jonas tyckte detsamma, han hade svåra problem med att hålla sig vaken. Ett tag stod han upp för sakens skull, då började han luta sig mot väggen och var genast på väg att somna igen. Stående! Men nej, det berodde dessvärre inte på filmen, det är bara sådan han är. Nästan varje gång vi ser på film är han på väg att däcka i soffan. Dessvärre beror det heller inte på hans jobb, han var sådan även under tiden han var sjukskriven. Vi får nog undersöka detta mer ingående, kanske får vi ta oss en runda till doktorn *s*

Jag hade en sådan stark lust att gå till parken med Julia idag. Men jag fick inse fakta, det fanns inte tillräckligt med tid; om jag inte ville stressa dit, leka med henne i tio minuter och sedan stressa hem igen. Det hade varit bra grymt och heller inte genomförbart. Vi får se om vi hinner imorgon, det hoppas jag verkligen. Jag och Julia var helt ensamma till middagen idag, så vi gjorde något vi aldrig brukar. Vi åt middag i vardagsrummet (hör och häpna), Julia satt på sin pall så att hon var nära bordet. Vet ni vad vi gjorde samtidigt som vi åt? Vi såg på 3 korta avsnitt med busungen Dennis, han som aldrig låter sin grannfarbror vara ifred. Det var sannerligen något annorlunda och Julia njöt i fulla drag, bäst att hon passade på. Jag kan gå med på att äta frukost eller kvällsmat i vardagsrummet ibland, men väldigt sällan middag. Är faktiskt inte så förtjust i att man sitter där som regel till frukost och kvällsmat heller, för jag tror som de säger, att man trubbar av mättnaden när man fokuserar på tvn. Jag tycker även att det är viktigt att man inte tappar poängen med en måltid tillsammans med familjen, det ska vara mysigt och man ska kunna prata (utan mat i munnen *s*) med varandra och känna närhet. Med tv i närheten försvinner allt detta.

Imorgon går jag bara en lektion, om jag inte följer med naturkunskapen på utflykt(jag läser egentligen inte naturkunskap). Om det blir så att jag inte följer med tänkte jag använda förmiddagen till läxläsning och sedan på eftermiddagen packa lite till. Vi får se hur jag gör med utflykten.
Nu måste jag akut i säng, jag är dödstrött. Inte undra på det, se bara på tiden! Dumma tv, vi är stygga som såg på film mitt i veckan. Och så pass sent också, vi blev färdiga precis innan jag började skriva i bloggen, vilket iofs var ett tag sedan nu. Detta får inte upprepas Jonas! *s* Helt seriöst, skärpning nu, vi som är så duktiga nu för tiden!

Hoppas ni har haft en trevlig dag!

Kram Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: