tisdag 18 november 2008

Jonas: Helt otroligt!

Visst är det helt otroligt att det ska bli tvillingar!? Min första tanke när jag fick reda på detta var "Herregud, hur faaaaan ska det här gå!?" Dubbelt med barn, dubbelt med mat, dubbelt med skit, dubbelt med bilstol, dubbelt med barnvagn, dubbelt med att inte sova, dubbelt med bil!! DUBBEL OLYCKA!! AAAAHHHH!!!!!
Men ju mer jag tänker på det och ju mer det sätter sig, desto mer underbart blir det.. Kan ni tänka er att ungefär 1 ½% av alla födslar blir tvillingar? Det är ju bara en chans på 67 typ.. Vilken tur man har haft ändå! Blir det dessutom enäggstvillingar så är det bara en tredjedel av alla tvillingfödslar som blir det! Då blir det ju bara en chans på 201 att det blir enäggs.. Verkligen få förunnat!!
Som jag känner nu så har jag aldrig varit mer lycklig! Två små barn, det är ju dubbel lycka ju!
Att se dom växa, att höra dom rumla runt därinne, att känna dom små fossingarna som sparkar mig i örat när jag sätter emot huvudet, (dom kör Taekwondo så fort man lägger handen på dom, jag kan tänka mig att det är ganska trångt därinne ändå)! Det kan ju fan inte bli bättre!
Jag är otroligt imponerad över Madde, att hon kommer få gå med två barn i magen på en gång, tänk er själva, speciellt ni som varit gravida med en, hur det känns!

Coolt va!? =)

4 kommentarer:

  1. Hej hej! Fan va dålig jag är på att skriva tillbaka =)
    GRATTIS till tvillingar men fan är det inte väldigt läskigt samtidigt?? Jobbigt med skola jag blev klar i maj läste till undersköterska på komvux. Nu jobbar jag som timis i hemtjänst o som personlig assistent vilket är skoj.. Ha det så bra, så får vi höras igen snart.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Tjabba..
    Ja mammas lilla är för söt hehe jätte go är han också det är lite mer röj i mina haha. Ja det har väl gått kanon bra för dig med Julia (mamma har skvallrat om vilken sötnos hon är). Så det fixar du säkert jätte bra och så har du ju din mamma o hon ställer säkert upp vid lite jobbigare tider. Där är dom väl rätt lika våra mammor! hehe Jag har hotat mamma o sagt att när jag o krille får vårat bran så sk ahon få komma o bo hos oss nån vecka =)
    Jo då vi tror väl att vi vill ha barn jag satte ju en gräns "om jag inte får mitt första barn innan den dagen jag fyller 25 så blir det inget" Tror dom är lite rädda min familj men va fan jag har ju 2 ½ år kvar så den dagen hinner jag med.
    Vi måste ju nästan ta o träffas nån dag på lite kaffe om du vill.
    Nej dags att göra sig iordning ska åka till jobbet snart ha det så bra kram kram

    SvaraRadera
  3. Klart vi ska ses till helgen! Tycker jag låter som en bra idé. Har ni fortfarande Söt-Julia hemma hos er? :)

    SvaraRadera
  4. du är ju bara avis för att du vill vara gravid o tjock =P

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: