torsdag 20 november 2008

Madde: Om skratt förlänger livet..

..lär jag ha förlängt mitt liv med ljusår idag! Kvällen/natten till idag pluggade jag medeltiden/renässansen, såg även en film som berörde ämnet (Luther). Filmen började jag se väldigt sent och somnade (såklart!) till den. Vaknade upp här i soffan vid fyra på natten, plockade undan allt och gick och lade mig att sova i sängen till klockan sju. När klockan ringde och Julia kom upp var jag helt död (såklart, vad annars när man sovit på soffan halva natten och dessutom bara sovit 5-6 h). Men upp kom jag efter lite vrid och några suckar åt tiden och tröttheten. Julia och jag åt frukost, klädde på oss och borstade håren, sedan fick hon se lite barnprogram medan jag grejade med det ena och det andra (packade skol- och dagisväskor, plockade undan lite, sminkade mig osv).
Att jag var uppe så länge och pluggade berodde på att vi idag skulle ha examination i ämnet och man vill då gärna ha exta god koll på att man innehar den mesta faktan(även om man redan hade någorlunda koll). Jag pluggade även i skolan på förmiddagen, och över lunchen. Och det gav resultat! Är helnöjd med examinationen, vilket jag inte trodde att jag skulle vara (inte över huvudtaget trodde jag).
VILKET FALL.. Tillbaka till skrattet! Att jag var extremt trött resulterade i att jag skrattade åt det mesta som hände eller sades idag i skolan. Det var både positivt och negativt.. Men för mig var det mest positivt (ja, att skratta är ju kul! ;) ). Kan tänka mig att jag blev lite för mycket för min stackars sammarbetsgrupp idag..! Under examinationen kunde jag hålla mig seriös iaf, och tur var väl det. Hur tagen på allvar blir man av läraren i annat fall? Hehe.. Jag har verkligen rensat lungorna idag, det tar nog ett tag innan jag gör det i denna utsträckning igen.. Visst att man kan ha kul, men trötthet gör grov skillnad ;)
Bilden har inget med inlägget att göra, Julia och min mamma ser så goa ut att jag ville ha med den bara!
Nu ska jag duscha av mig lite snabbt, sedan hoppa i säng! Ha det så bra! Kram

1 kommentar:

  1. jag börjar jämt grina o garva hysteriskt när jag sovit för lite. men det är skönt för då somnar man gott efter!

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: