torsdag 13 november 2008

Madde: Sjuka och hemma!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Är fortfarande hemma och är sjuk, tredje dagen nu. Jag njuter inte en sekund av att få vila ut min sjuka kropp, känner mig bara stressad av att missa skolarbete. Varför kan man inte bara förstå att man måste få vara sjuk? Det andra får lov att ordna sig sen!
Synd om Julia bara som måste vara hemma med mig, jag är nog inte den roligaste att umgås med. Försöker prata mycket med henne, och hon leker i vardagsrummet så att hon känner närheten. Men jag kan inte påstå att jag direkt har orkat leka jätte mycket med henne. Det lättaste är nog att sätta sig och rita eller något, då behöver man inte anstränga sig så mycket. Har lekt lite roll-lekar också, då jag varit en stillaliggande bebis och hon en mamma som gått till jobbet, skolan, affären, matat bebisen osv. Vi har kollat en del på film också, den sjukas förälderns vän.. Ska försöka att komma ut med henne lite idag med, sätta mig här ute på gården eller något så att hon får leka.

Jonas är också sjuk nu. Han kom hem från jobbet tidigare igår och har varit hemma hela dagen idag. Han ligger dock mest som ett kolli, så han är inte direkt ett sällskap åt varken Julia eller mig. Men det är synd om honom, det är det. Stackarn.. Hoppas att vi blir friska snart, och att Julia skonas!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: