söndag 2 november 2008

Madde: Halloween!

Vi firade halloween igår, hur kul som helst! Jag vet att man ska fira på fredagen, men vi ville ha en heldag med Julia och eftersom att hon kom i fredags och Jonas jobbade så väntade vi till igår.
På förmiddagen duschade vi och gjorde iordning oss. Julia hann leka en del och så åkte dräkten på, hon var ett skelett! När vi ätit lunch och pyntat färdigt (vi hade jätte mycket halloweenpynt, som Julia älskade så mkt att vi lovat ha kvar det tills på fredag) åkte vi för att hämta mamma och hennes kompis.

Väl hemma igen blev jag en häxa och Jonas ett spöke, Julia hade fortfarande dräkten. Det blev fikadags och Julia klargjorde att vi hade som ett kalas på halloween, och det kan man ju kalla det egentligen :) Sen när vi fikat sprang Julia runt och skrämdes och busade, sen lekte hon med Jonas på sitt rum (hon ville ha stängd dörr, vi fick inte vara med hehe).

Lite senare blev det dags att fixa iordning maten, dagen till ära blev det taco's (vilket, vad jag vet, Julia aldrig smakat förr). Jonas och Julia lekte tills det blev färdigt, sen när de kom ut i köket undrade Julia vad vi skulle äta för något (hon såg lite misstänksam ut). Jag berättade vad det var och att det fanns jätte mycket olika goda grönsaker och bröd (då smälte hon). Så för henne blev det bröd, paprika, gurka, tomat, någon mer grönsak och pytte lite köttfärs på. Hon åt upp en tredjedel, sedan var hon inte så sugen längre. Men vi hade en backup, efter 1½min i micron satt hon med makaroner och falukorv som fanns kvar sedan lunchen. Vi tänkte på backup just för att taco's är så annorlunda mat, annars brukar hon äta allt :)

Efter maten lekte Julia ytterligare, med mammas kompis Lena denna gång(det skulle vara stängd dörr nu med hehe). Mamma fixade en del av disken och jag dukade av och plastade o burkade in allt som blev över. När det gått en stund plockade jag fram marsipanfigurerna som vi gjort dagen innan, oranga var dem med chokladöverdrag på vissa. Julia smakade ett myggbett och gav den sedan till mig, det var ingen hit (vad bra att hon inte gillar sånt där ;) det är så sött). Ungefär i samma veva fick Julia en liten plastpåse med några godisar i, halloween-aktiga sådana. Hon åt inte så mycket av det heller, kanske 4 bitar. Sedan gav hon påsen till mig o sprang runt som ett vilddjur och skrämdes igen, det var det hon gillade mest med halloween.

På kvällen blev det dags att skjutsa hem mamma och hennes kompis, och lägga Julia. När Jonas kom hem såg vi på en bra krigsfilm sedan gick vi också och lade oss..

Nu ska vi på bio och se spöket Laban, senare i eftermiddag kommer pappa.

Ha det bra! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: