lördag 22 november 2008

Madde: Julia åkt..

Varför kommer all denna härliga snö samma dag som min lilla dotter åker till sin pappa?! Hon ville åka pulka här och vi bara väntade på att snön skulle stanna, slår vad om att det är pulkaväder imorgon bara för det! Grr...
Saknar henne redan, och hon ska vara borta i hela tre veckor! Hon har nyss varit hos mig i tre veckor, pga en vattenskada i hennes pappas hus, så därför blev det tre veckor hos honom med nu. Gah, hur gör man för att få dagarna att gå? Tycker att det är svårt bara när vi har som vanligt (Julia hos oss varannan vecka), men sålänge hon får ha båda sina föräldrar så är det värt det. Vill att hon ska ha möjlighet att få lika bra kontakt med oss båda..

Ash, jag tänker iaf kidnappa henne någon dag och hitta på något kul.. Kanske åka till buslandet eller åka o bada.. Vi får se :)

Julia är hur söt som helst mot mig när jag inte mår bra eller har ont(läs foglossningar!). Hon "hjälper" mig upp ur sängen och klappar på mig o ser så himla go ut. Mitt lilla barn.. Hon brukar även pussa magen godnatt, en puss på varje sida (det är viktigt, "annars får ju bara ena bebisen en puss"). Och så gosar hon med magen, pratar, klappar o sätter huvudet emot för att lyssna. Hon har känt sparkar flera gånger, hela hon skiner utav lycka då. Hon är så stolt över att hon ska bli storasyster och pratar om det hela dagarna. Mycket förberedande tankar flyger runt i hennes huvud, hon planerar för hur vi ex ska kunna mata två och hon berättar hur mycket hon kommer att hjälpa mig o Jonas och hur stor hon kommer att bli när de kommer. Det är helt otroligt vad som rör sig i huvudet på en treåring, jag har alltid tyckt att hon kan mycket och vet mycket för sin ålder. Men nu häpnar man över vad hon kan säga, hon låter så vuxen.. Jag förundras över henne varje dag, det är en tjej att se upp till. Hon kommer att bli en superbra storasyster! :)

Oj oj, kan fortsätta att prata om henne i all oändlighet.. Mitt hjärta.. Mamma älskar dig Julia!

Ska umgås några sekunder med gubben nu, han har suttit o väntat i 30 min eller något(jag skulle bara läsa bloggen ;) ). Kram

1 kommentar:

  1. Du är världen bästa mamma, Madde vet du det?? Jag hade velat säga det irl men du ska vara stolt över att du lyckats med Julia, hon är snäll, underbar, lyssnar & är otroligt duktig!
    Ingen annan är som du & du är bäst!

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: