tisdag 23 juni 2009

Madde: Dagen

Morgonen började med frukost, i vanlig ordning. När vi var färdiga vaknade småflickorna och ville ha mat de också, men först fick de ett varsitt blöjbyte. När de ätit färdigt satte jag och Julia oss ned vid köksbordet och ritade. Först i målarbok, sedan freestyle. Julia ritade då en teckning till sin pappa (som hon tappade bort på en gång) och jag ritade en till Julia som hette pruttmajja (Julia döpte teckningen till det).

Det var väl egentligen tänkt att vi skulle gå ut redan på förmiddagen, men eftersom att Julia ville rita, och det länge, kände jag lite att vi borde vänta tills den starkaste solen gått över (runt 14, klockan var vid 10.40). Hon bränner sig så lätt, jag med för den delen (ja vi har solskyddskräm på oss!). Då skulle hon hinna äta lunch först också, så hon slipper gå in på en gång igen.

Efter lunchen lekte Julia lite på balkongen (vi har grind och inglasat, så inga olyckor kan inträffa) och jag passade på att diska lite (köksdörren går ut till balkongen, perfekt). Småflickorna låg och kuckilurade på ett mjukt täcke på golvet under tiden.

Vi gick till plaskdammen vid 14.30(?) och stannade till nyligen. Vi var visserligen hemma ett par gånger och kissade och åt lite. Men annars var Julia i badet för det mesta. Ett riktigt blötdjur! Jag stod vid sidan av med vagnen och småflickorna sov så sött. Vid 17 kom Jonas och då vaknade också flickorna till. Pratade med mamma och bestämde med henne att Julia skulle sova där, Julia har pratat om det så mycket på sistonde så det fick bli idag.

Nu ska vi åka, Ciao!

1 kommentar:

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: