måndag 22 juni 2009

Madde: Julia, snubbelmajja!

Idag snubblade hon framåtstupa ute på gården, rakt på asfalten Hon sprang och av fallet att dömma, såg det ut som om hon skulle få ordentliga skrubbsår. Men icke! Pytte små och ytliga skrubbsår på knäna, ett lite större men lika ytligt på ena armen. Det kom inte ens blod... Hon är stålflickan, tror jag bestämt!

Hon har förstås ramlat runt här hemma också, men det var inget allvarligt. Lite dunsar ner på rumpan och några "bananskals"-fall. Hon var påväg att ha ned mjölken vid lunch och middag, men jag räddade den varje gång. Man får definitivt ha stenkoll när armarna far över bordet (när hon t. ex. vänder sig om för att se på bebisarna som ligger och kikar på oss).

Vi flickor njöt av vädret idag, det var underbart skönt att vara ute. Jonas har dessvärre spenderat dagen inomhus, på jobbet alltså. Eller ja, han cyklade dit och hem. Men det kan man väl inte kalla: "njuta av vädret"? Jag tror att det mest blev varmt och svettigt. *Ouf* Men han får förhoppningsvis chansen någon dag efter jobbet eller i helgen. Min sötnos!

Nu ska jag snart hänga den tredje tvätten för idag. Sedan ska jag diska lite, innan jag går och sover. Natti natti, i förskott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: