måndag 8 juni 2009

Madde: Jonas 26 år

Imorgon blir Jonas 26 år, igår hade vi fika för honom. Det var kul och trevligt och Jonas fick mycket fint. Ett minus var väl all fika som blev över, kom hit och hjälp oss äta upp den vettja!

Idag ska jag på efterkontroll(ett besök man går på 8-10v efter att man har fött) hos barnmorskan, vi får hoppas att allt ser bra ut. Men å andra sidan, varför skulle det inte göra det? Om något skulle stå fel till borde jag ha märkt vid det här laget.

Senare idag kommer min bror, Rille och Amanda. Det ska bli roligt att få lite besök, det är inte så många som besöker oss faktiskt (sedan vi flyttade hit).

Jag tror att jag ska ta mig en längre promenad med vagnen sen, det känns som att jag är lite sugen på det. Det blir nog innan eller efter barnmorskebesöket. Hoppas att vädret håller i sig bara.

Nu känner jag att duschen kallar, men en snabbdusch är allt som hinns med. Flickorna får följa med in i badrummet i varsin babysitter, så att jag kan ha koll på dem. Underbaringar!

Julia... Storasyster... Sötis... Älsklingen min! Mamma saknar dig något enormt! Fy vad ledsen jag var igår kväll. Det skar i mitt hjärta och det krampade i bröstkorgen av smärta, jag grät länge... Ibland är det verkligen inte lätt. Det är klart att det alltid är svårt, men vissa dagar är det värre. Det är inte naturligt att vara ifrån sitt barn så mycket (varannan vecka). Allt jag kan göra är att intala mig är att det är för hennes och hennes pappas skull(det är ju det). De skall också ha möjlighet till fin kontakt. Så har jag alltid tyckt, även innan vi började med varannan vecka. Men! Det är svårt. Otroligt svårt...

Min lilla ängel, vi ses på fredag!


Nu fick jag ingen lust att skriva mer... Älskar dig Julia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: