fredag 5 juni 2009

Madde: Dem som betyder allra mest...

För mig är det mina barn, min fästman, min familj och mina närmsta vänner... Dem bor allra längst in i mitt hjärta, dem är de första jag tänker på när jag stiger upp. Sedan finns det självklart fler rum där alla andra nära och kära bor, men de når inte riktigt lika djupt. Andra människor kanske tänker helt annorlunda. Jag tror det... Det verkar som det vilket fall.

Idag åker Julia till sin pappa. Jag förstår inte hur tiden kan gå så snabbt, hon kom ju nyss! Min älskade lilla bråkiga unge, den trotsigaste utav dem alla tre. Men ändå så söt o go o glad! Hon trotsar absolut inte hela tiden, dock lite mer än vanligt på senare tid. Men det är en del utav utvecklingen, det är bara andas en extra gång, bita ihop och hantera situationen. Om en sådär 3-4 år har jag två flickor i trotsåldern(eller tre, Julia kanske är i nästa trotsålder?), lika bra att vänja sig! :)
Förutom det faktum att Julia är i trotåldern är hon väldigt lätt att ha o göra med. Hon är glad, lättsam, rolig, påhittig, busig, skojfrisk, pratsam och är full av roliga o knasiga idéer. Hon är lite som jag, fast en bättre upplaga (hehe). Mitt älskade barn, ha det så bra hos pappa! Jag kommer sakna dig enormt, som vanligt...

Idag har jag planerat att vika tvätt, diska en liten disk och annat sådant "kul". Det måste göras och det känns så bra när man är färdig, så det är lika bra. Vi får se om Julia vill "hjälpa till" eller om hon hellre leker på sitt rum. Det beror nog på hur sällskapssjuk hon är. Jag hoppas att hon vill vara med mig en liten stund iaf, hon åker som sagt idag.

När man kokar vatten i en vattenkokare, läcker det då ut nickel i vattnet från "elementplattan" i botten? Min hals kliar något helvetiskt och det efter att jag drack snabbkaffe med vatten från vattenkokaren. Vi har inte haft vattenkokaren så länge och jag har inte tänkt på sambandet tidigare. Det har faktiskt kliat i halsen var och varannan morgon på senare tid. Undrar om det är de morgnarna när jag druckit kaffe? Eller om det har med pollenbesvären att göra, då kan det också börja klia i slemhinnorna. Måste nog kolla upp detta...

På återskrivande!

1 kommentar:

  1. Jag förstår helt vad du menar med det är om de närmaste. Varje morgon man vaknar så är det jua lltid några särskilda man tänker på. :)

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: