måndag 1 juni 2009

Madde: Glada små flickor och en trött mor!

Julia blev superglad imorse när jag kom på en rolig idé. Jag kom på att hon kunde få äta frukost vid hennes egna lilla bord i hennes rum, tillsammans med sina dockor och gosedjur. Jag kände helt enkelt att jag kunde göra vad-som-helst för att köpa mig själv lite tid att vakna till, jag var trött när vi gick upp. Jag lade till att det bara gällde idag och hon såg på mig med blida ögon och sade: Jag vet, mamma..! Hon åt jätte duktigt och matade hennes dockor med macka emellanåt. Det tog runt en timma att bli färdig, men så hade hon mysigt på köpet.

Själv tog jag mig en hög med mackor och en stor kopp kaffe till frukost. Satte småflickorna i babysittrarna så att de fick äta båda på en gång (de hade ingen lust att stå på kö). Sedan somnade de om så sött och sover än.

Jag har hunnit sätta på en maskin med nyansen rosa. Vanligtvis brukar vi tvätta mörkt/ljust/vitt/jeans. Men just färgen rosa, finns det så mycket utav att det fyller en hel maskin (konstigt med tre små flickor? hehe). Sedan får vi se om jag hinner få igång en maskin med handdukar eller om vi måste göra iordning oss för att åka.

Åka till min mamma, flickornas mormor. Den där underbara människan som har format mig till den jag är idag. Hon som tog hand om mig när jag var liten och hjälplös. Hon som alltid varit min allra, allra bästa vän. Hon som fått mig glad när jag varit ledsen. Den där filuren, som folk säger att jag liknar. Den bästa mamman på jorden, som vet så mycket om allt och inget. Den enda människa på jorden som kan läsa mina tankar. Min underbara, bästaste mamma!

Julia ska nämligen sova där inatt. Dels för att de ska få umgås, dels för att småflickorna ska klippa tungbanden imorgon förmiddag (vill inte att Julia ska vara med då).

Imorgon har jag skolavslutning! Som det ser ut nu tycks jag inte kunna gå på den. Jag tror att den krockar med flickornas besök hos farbror (tung-bands-klippar-)doktorn Vi får se hur det blir. Jag vill verkligen, vill verkligen gå! *hoppas hoppas hoppas*

Denna dag är verkligen långsam, kan man vara mer trött? Nu ska jag dricka lite mer kaffe så att jag blir lite piggelin och orkar duscha av stora flickan, innan vi ska åka. Jag vet att det låter lönlöst eftersom att det är ganska varmt ute, men jag hann inte duscha henne igår kväll då vi kom hem senare än beräknat.

På återskrivande!

Amor vincit omnia..

2 kommentarer:

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: