måndag 1 juni 2009

Jonas: Men fan vad bra då..

02:22 Vaknar, 8 minuter innan klockan ringer.. Fan att man inte får sova sista stunden.

På med kläder. Upp med Nellie, byta blöja, ner i babysitter.

Upp med Ellen, byta blöja, ner i babysitter.

In i köket, koka kaffe, micra gröt, skaka mat till bebisarna.

Vardagsrummet. Ner med gröten, in med kaffet.

Bebisar. Ätit. Rapar Nellie. In i sängen. Rapar Ellen. In i sängen.

Borsta tänderna. På med cykelutrustning.

03:38 Ut och cykla.

Min fina punkalagning verkade jättebra, men fan om det inte började bli dåligt med luft i framdäcket... ..och bakdäcket? Skumt. Håller inte cykeln efter att ha stått i vinterdvala?

Aja.. Av cykeln, på med pumpen, pumpa.

J*vla @£$¤# förb*nnade cykelh*vete!

Ventilj*veln gick av...

*Suck*

Aja, inte hela världen, det får väl gå med dåligt med luft i däcken. Synd bara att det blir så mycket jobbigare med halvplatta däck..

Aja.

04:22 Framme på jobbet. Trött på cykeln. YES! Jag glömde låset?

Helt underbart att jag får parkera cykeln olåst så någon kan stjäla den! Hoppas, hoppas..

NEEEJ, jag hade med låset.... YES, jag har ingen cykelnyckel! Kanske, kanske kan någon sno den där j*vla idioten..

NEEEJ, jag hade nyckeln på min knippa....

Jag kunde inte ställa cykeln utan att låsa, då får jag ju dåligt samvete..

Aja, jag får väl gå 1 mil hem sen och släpa på cykelj*veln, fan vad bra då..

Vi får väl se om det blir bilen imorgon, eller om jag köper ny cykelslang.

Envis som jag är tänker jag inte ge mig för att en j*vla idiot till cykel försöker göra mig till sin slav.
Det är jag som är herre över cykeln, inte tvärtom.

Ursäkta svordomarna, jag blir lite butter när jag är trött och det inte går som man vill.

Första dagen på jobbet, efter en ledighet på tre månader, det var tuffare än jag trodde.

Hoppas att jag piggnar till lite efter ytterligare en kaffe.

1 kommentar:

  1. Älskling då..! Stackars, stackars dig och dumma dumma cykel! Se efter om inte en utav lastbilarna "råkar" köra över den.......

    Vi får kanske lägga ut cykelhelvetet på annons och köpa en annan (jag väljer denna gång ;) ).

    Puss puss puss puss *love*

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: