onsdag 24 juni 2009

Madde: Dags att börja röra på sig!

Jag känner att det börjar bli dags att röra sig mer nu. Sedan jag slutade amma (jo jag var jätte positiv till amning och försökte in i det sista och jag blev superledsen när det inte fungerade, så det behöver ni amningspoliser inte kommentera!) har jag gått upp 2kg! Visst, det kanske inte låter mycket. Vet inte om det är det heller. Men jag är 160 cm kort, så det syns. Iaf i mina ögon. Och det är jag som är den viktigaste åskådaren, det är jag som ska leva med mig själv. Jag brukar oftast känna mig nöjd när jag ser mig själv i spegeln, men det gör jag inte med extrakilon (heller inte när jag väger för lite, som jag gjorde efter förlossningen).

Det är absolut inte så att jag mår dåligt utav kilona eller att jag tänker banta eller något sådant. Det handlar bara om att jag är realistisk och vet vad som händer om jag fortsätter såhär, då kommer jag istället gå upp mer och det vill jag inte. Jag förstår att jag behöver börja röra mig lite mer och hålla det goda till fredagar eller lördagar (jo har nog blivit lite i veckorna på sistone). Och så får det bli!

Ska ta vagnen på en långpromenad nu, självklart ska flickorna ligga däri ;)

2 kommentarer:

  1. Vet hur du känner dig... Spelar ju ingen roll vad ngn annan säger, man ska ju vara nöjd med sig själv.

    Jag tycker du är jättefin för att ha fött 3 barn!!! Haha, jag ser dubbelt så illa ut och lite till efter 1 barn. ;)

    Ha underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Vi skulle kunna börja promenera lite tillsammans. behöver också röra på mig och det kan bli lite lättare när man är 2 st som stöttar varandra. :D

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: