söndag 31 maj 2009

Madde: En helt underbar dag!

Idag fick jag en Miranda-nalle (storlek mellan) och en Miranda-nalle-nyckelring i morsdagspresent från min älskling och alla mina barn. Hur underbart som helst! Jag älskar älskar älskar verkligen Miranda-nallar! Thank you my darlings!

Vi hade hur kul som helst när vi firade mors dag hos mormor. Först fikades det med kakor, bullar och tårta. Julia åt bara lite, sedan sprang hon iväg och lekte med morbor Krille. Efter ett tag började de sparka boll, jag och Jonas var med (småflickorna låg i vagnen och sov så sött). Senare behövde flickorna mat så Jonas gick in och tog hand om det medan jag lekte vidare med Julia.
Framåt kvällningen gick jag, Julia, Nellie(i vagn) och min moster på promenad upp till grannhästarna. På vägen dit ramlade Julia och skrapade knät, jag frågade då om hon trodde att hästarna också ramlat och skrapat knäna. Hon sade att hon inte visste så jag frågade om hon skulle se efter när vi kom fram till hästarna. Väl där fastställde hon att dem inte hade några skrapsår, men när vi var tillbaka hos mormor igen tyckte hon att de nog hade skrapsår ändå. Sedan fick hon kvällsmat och efter det åkte vi hem.
Väl hemma borstades hennes tänder och hår, kläderna byttes, händerna och munnen tvättades. Sedan nattades hon på samma sätt som alla andra kvällar(rutiner är bra), annars får man minsann höra från Julia. Under kvällen ropade hon (tyvärr) om och om igen och ville än det ena än det andra, hon somnade inte förrän efter en timme. Övertrött efter en lång dag?

Jag har fixat och grejat med hushållsbestyr sedan vi kom hem. Ursh och fy vad trött jag är! Både jag och Jonas har även förberett inför imorgon bitti, så att han inte behöver göra så mycket innan han åker till jobbet. Om allt går som det ska, kommer Jonas mata småflickorna när han äter frukost. Skönt för mig att få sova, med tanke på hur lång morgondagen förmodligen kommer kännas. Lång men spännande och rolig. Min första hela dag ensam med alla mina små flickor. Jag älskar min underbara familj...

Idag är jag hög på känslor. Allt känns så bra. Underbart! Rosenrött...
Igår kväll däremot, kände jag mig ledsen. Annorlunda. Plufsig. liten. Otillräcklig... Helt utan anledning! Kan det månntro vara första mensen, sedan graviditeten, som är på G? För min del får det gärna dröja innan den kommer, men det skulle iaf vara en ganska vettig förklaring.

Jag har så mycket att skriva om, men nu känner jag att det räcker för idag. Jag hoppas att alla mammor där ute har haft en riktigt trevlig mors dag!

Acti laboris iocundi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: