tisdag 26 maj 2009

Madde: Jag somnade i solariet!

Igår solade jag, då jag hade solkort på ett ställe som meddelat att de lägger ned på fredag. Jag hade egentligen två solningar kvar, men jag gav bort den ena till mamma (jag skulle ALDRIG kunna sola två gånger på en vecka!).

Jo, vilket fall cyklade jag iväg till solariet. Väl där visade jag fram kortet, fick en underskrift och en polett. Gick sedan in till solariet, gjorde mig iordning, gjorde rent solariet, satte i poletten, lade mig i solariet och somnade!!! Jag sov under hela soltiden och säkert 20-30 min efter det att solningen var färdig. När jag vaknade var klockan 20.08, de stänger 20.00..! NEJ, tänkte jag, tänk så har de gått hem?! Jag hoppade i kläderna, tog på mig smycken, drog ur "lilla-my" tofsen och ersatte den med en vanlig, tog ur hårspännen ur luggen och rufsade till den, kollade i all hast så att jag inte glömt något. Det tog säkert inte mer än 30 sek att bli färdig.

Väl ute i butiken stod hon som arbetade där och plockade lite i filmhyllorna. "OJ! Jag råkade somna i solariet", klämde jag ur mig. Det syntes väl att jag skämdes, hon svarade: "Äh, det gör inget. Jag ska ändå vara kvar ett tag till och greja med det här".

Tänk om hon hade hunnit åka hem! Och jag hade varit ensam kvar i en larmad affär... Hur tar man sig ur en sådan situation? Ringer man polisen?! Det var inte så kul just då, men nu kan jag inte låta bli att skratta åt mig själv.

Sensmoral: Somna aldrig i solariet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: