lördag 30 maj 2009

Madde: Vivallafestivalen!

Idag var jag, Julia och mamma på Vivallafestivalen. Julia hade otroligt kul, det var verkligen uppskattat. Hon åkte karusell, drog i ett "nallevinst varje gång"-snöre två gånger, dansade till musiken, lekte med sin kompis Bella och köpte en jätte stor heliumballong (i form av en hamster). Oturligt nog missade vi ponnyridningen, turligt nog visste hon inte att den skulle vara.

Vi åt ute, sittandes vid ett bänkbord. Tala om försommarkänslor! Solen gassade på ordentligt och jag fick lite "färg", men mest fräknar. Julia smordes in med solskyddskräm innan vi åkte och ytterligare en gång senare på dagen. Trots det blev hon lite röd om kinderna, men hon sade att det inte kändes annorlunda än vanligt så vi får hoppas att det bara var på grund av värmen. Jag smorde in henne med lite salva innan hon lade sig, för säkerhets skull.

Jonas var själv med småflickorna under dagen så att han kunde få lite qualitytime med dem innan han börjar jobba igen (på måndag). Och jag fick tid att bara koncentrera mig på Julia, hon njöt i fulla drag. Inte konstigt då hon haft mig för sig själv i hela sitt liv och nu helt plötsligt delar mig med två andra. Men hon tar det bra, otroligt bra måste jag säga! Hon har bara varit svartsjuk gentemot sin mormor några gånger. Min stora plutta! Och mina små pluttor!

Otroligt synd att jag glömde att ta med mig kameran idag, det hade blivit fina bilder på Julia.

Nu ska jag och Jonas se på film och mysa, tack för idag!

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt ni verkar ha haft de! Längtar tills Lukas är lika gammal som Julia så man kan göra såna skaer tillsammans. :)

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: