lördag 9 maj 2009

Madde: Två små sjuklingar!

Ellen och Nellie, har dragit på sig sin första sjukdom!

Jag och läkarna misstänker att det rör sig om "tredagarsfebern", utav flera anledningar. Ellen hade ganska hög feber i ca 2½ dygn(hon låg på sjukhuset det första dygnet), varefter hon fick prickar på kroppen. Inte utslag utanpå huden, utan prickar under huden (på samma sätt som när man är flammig, fast prickar). Prick prick prick, jag tycks inte kunna säga ordet tillräckligt ofta ;)

Vilket fall. Ellen börjar gå mot ljusare tider, hon är numer bara lite snorig och gnäller så smått. Igår kväll fick dessvärre Nellie hög feber. Febern håller sig på mattan med hjälp av lite febernedsättande, på ordination från läkaren. För övrigt tycks hon inte riktigt lida av själva febern, men man märker att hon har lite ont i halsen. Båda två äter och kissar bra, vilket är skönt.

Vi får se var detta bär. Det är ingen svår sjukdom vilket fall, och det finns ingen behandling. Det är bara att härda ut och hoppas på att det går över så snabbt som möjligt. Stackars barn!

Jag hoppas inte att storasyster Julia har blivit sjuk, jag får höra med hennes pappa.

Nu ska jag göra mig iordning, mitt hår läängtar efter att få träffa mr. dusch! Tack och hej!

1 kommentar:

  1. Stackars små pluttar! Hoppas dom blir bra snart. Kram på er!

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: