måndag 25 maj 2009

Jonas: Pruttmacka?

Nu är det första gången på väldigt länge som jag bloggar, och jag skriver om något som jag gått och tänkt på ett tag och försökt förstå varför det pågår..



För många veckor/månader sen skrev Madde ett kort inlägg om att jag pruttade på hennes macka.. Det tillät jag henne att göra, men precis nyss så insåg jag hur många läsare vi egentligen har i våran blogg! Allt från gatan till grannsocknen, från området till hela landet.

Då kanske man ska ta upp ett viktigt ämne..

Får man/ska man verkligen skriva vad man vill i sin egen blogg?

Ska folk få reagera på och skriva dumma kommentarer om jag vill skriva Fis i bloggen?

Ska man be om ursäkt för att man är så okristlig och har ett sådant förargelseväckande betéende? Eller är det som så att man ska skriva av sig om ens vardag i bloggen, främst avsett för sig själv, sin familj, sina vänner och bekanta samt andra som tycker att vi är en trevlig familj som har mycket kul för oss?

Nu har jag och Madde haft turen att slippa sådana kommentarer. Än så länge.

Men jag har sett så många andra som fått korkade kommentarer och tvingats bli sårade på grund av att det finns personer som bara måste vädra sina stupida åsikter, ibland otroligt imbecilla sådana.

Varför måste man trycka ner och klaga på något som någon skriver i sin egna blogg?

Finns det något att klaga på, så kan man väl hålla det för sig själv då denna människa som skrivit inlägget, förmodligen mådde bra av att skriva detta och av att dela med sig av detta till sina närmaste.

Är det för att det bara är snälla och trevliga människor som läser våran blogg som vi slipper, eller är det för att vi inte har någon som är avundsjuk på oss eller som avskyr oss?



Jag tycker att det finns tillräckligt med diskussionsforum på nätet, där buttra, nedstämda, uttråkade, rastlösa, morgontrötta, förstoppade, nedpinkade, whatever, människor kan skriva av sig och klaga på andra.

Varför ens intressera sig av en blogg om man bara tycker att allt man läser inte duger?

Googla på något intresse istället, typ hur man knypplar eller hur en tarmsköljning går tillväga.



Om någon, nån gång skulle få för sig att tycka det som jag eller Madde skriver är lika läsvärt som insidan på en obytt libero, samt kommenterar detta negativt, så skulle jag väldigt gärna uppskatta om denna/dessa människ-a/or gav sig tillkänna och förklarar vad som är fel, så man kanske kan försöka komma fram till en lösning så att alla blir nöjda och glada.



Tänk om det vore så enkelt..



Förresten.. Ni som läser våran blogg och inte gett er tillkänna än, får gärna lämna en kommentar i förra inlägget. Det är väldigt kul att se att vi har så många läsare! =)

4 kommentarer:

  1. haha prutta & fis hur mycket ni vill!
    Elaka folk som lämnar ruttna kommentarer får sig aldrig ett urf så då går deras urfnödighet ut i ilska mot allt & alla, tex bloggare.
    Skriv vad ni vill, var som ni är irl, det blir inge kul att läsa en blogg där någon är tillgjord.
    Puss på er

    SvaraRadera
  2. nu var du väl bra djup för en måndag jonas

    SvaraRadera
  3. Er blogg är otroligt bra tycker jag, stå på er alltid o som kalsongmorsan säger- inget kul att läsa om det är tillgjort o ej naturligt..Du skriver roligt o innehållsrikt o det är kul att läsa det du skriver,fortsätt så min kära Svärson..Ha det bäst-prutta på o Ge alla mormors älsklingar massa goa kramar från Mormor...Massa kramar från Svärmor..PS hoppas ryggen är mycket bättre nu DS

    SvaraRadera
  4. Haha GO JONAS !!

    Håller med.!

    Registrera eran blogg på http://susnet.se/tjanster/ Så kan ni kolla hur många som tittar =) Om ni inte redan har en statistik över bloggen. Jag har haft jätte svårt att få respons på mina "kommentera så jag vet hur många som läser" inlägg så hittade jag denna sida =) Jätte bra =) Om ni inte har någon redan vill säga =) Jag hade fler besökare än vad jag trodde.. Hoppas ni mår bra Alla 5 =)

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: