söndag 3 maj 2009

Madde: Fullt upp!

Igår var vi hos Jonas syster, det var väldigt trevligt. Julia fick såpbubblor utav hennes man, gissa om hon blev glad! Hon älskar såpbubblor (precis som alla andra barn, hehe). Desssa sysselsatte henne en bra stund, sedan ville hon hellre hoppa studsmatta (de har skyddsnät för dem som undrar!). Hon ville att alla skulle hoppa och hon ville också välja turordningen; "först jag, sedan mamma, sedan jag, sedan Jonas, sedan jag, sedan stefan". Hon är en bestämd liten dam. Dock började hon helt plötsligt gallskrika för att hon inte fick hoppa precis när hon ville för att studsmattan var upptagen. Då fick jag först säga ifrån ordentligt och sedan förklara varför man får vänta. Hon lugnade ner sig ganska omgående, skönt både för henne och mig.

Senare bjöd dem på fika, vilket var mums mums. Julia åt bara upp hälften, mer orkade hon inte. På tal om godsaker, vad gäller hennes lördagsgodis.. Påsen gav hon till mig och sade: "Jag vill inte ha mer mamma" innan lördagen ens var över(runt fem tror jag?). Då var det över hälften kvar och vi hade inte handlat mycket alls, kanske en knytnäve lösgodis (högst!). Det känns så skönt att Julia inte bryr sig så mycket om godis, kakor och sådant. Visserligen är det vad jag har eftersträvat när hon har växt upp, men det är inte alltid man får som man vill. Hon kommer säkert bli en gottegris när hon blir äldre ;)

Idag kommer Sabina och Daniel, om jag har förstått rätt. Det ska bli kul! Vi har inte träffat dem sedan jag var gravid, vilket känns som en hel evighet sedan.

Maria! Har du åkt hem till Västerås ännu? *kläm*

Jenny, korvas, vi måste ses någon dag! Jag saknar dig och så har du inte fått se bebisarna ännu. Julia är här tills på onsdag, vill du ses imorgon/tisdag? *hoppas* :)

Sussi, du o Krille får gärna komma förbi om ni vill! Annars kan jag komma och hälsa på dig någon dag (efter onsdag), då Julia har åkt till sin pappa. Det blir enklare att ta sig till dig då :)

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Hihi låter som att Julia är lite schitzofren gällande godis =P fast när hon är själv hemma (utan ellen o julius) brukar hon inte äta så mycket heller, fast det är det första hon frågar om när hon vaknar, när vi ska åka o köpa godis haha. Antar att hon påverkas av skrällen o julle.

    SvaraRadera
  2. Vi kan komma imorgon efter vi vart på sjukan? På eftermiddagen??
    Saknar dig som tusan! PUSS

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: