söndag 31 maj 2009

Madde: Mors dag

Idag är det mors dag (som att vi inte borde hyllas var dag? hihi) . Vi ska ut till min mormor och fira alla fyra generationer mammor (den femte generationen är bara barn). Jag har köpt en bok till min mamma, den fick hon igår. Idag ska hon få ett kort och två presenter, min kära mor!

Direkt när jag vaknade i morse slängde jag in en vit tvätt i maskinen. Tvätthögen växer så snabbt nu för tiden. Det är nästan så att jag börjar misstänka grannarna. Kommer de och lämnar tvätt i vår tvättkorg när vi inte är hemma månntro? *fnys* Förstås inte, men det hade kunnat vara en vettig förklaring!

Alla mina små barn har ätit frukost (för länge sedan). Jag har fått i mig frukost och kaffe (inte är jag ett dugg piggare förde). Jonas ligger och sover, snarkar så sött och grymtar i sömnen. Han har fått sovmorgon igår och idag. Han börjar jobba imorgon, stackarn, efter två månaders semester och en månad pappaledighet. Hoppas bara att det går bra. Han lagade cykeln igår, jag antar därför att han tänker cykla till jobbet. Vi får hoppas att lagningen håller, men det tror jag att den ska göra (han är så bra på det där).

Nu ska jag hänga tvätten, sedan väcka Jonas och göra familjen iordning inför dagen.

Verae amicitiaesemperiternae sunt

1 kommentar:

  1. usch! Jag fattar inte hur vi orkar, eller hur DU orkar :P jag är totalt hjärndöd efter en dag av vardagssysslor och barn! Igår gick jag säkert 3km med stukad fot och proppad barnvagn! Och inte nog med det så hoppade jag runt på västerås mest barnfyllda plats för å hålla koll på Max! HAHA! Ibland fattar jag inte vart all ork till detta kommer från!!! Och att du har tre ungar är ännu mindre förståligt! Grattis på mors dag! Du är en grym morsa och en riktig förebild! Många varma kramar!

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: