söndag 17 maj 2009

Madde: Lugg!

Typisk "Julia-grimas", så otroligt go!

Jag har lugg!

Idag har hela stora familjen varit och hälsat på Jonas syster. Vi hade jätte skoj, som vanligt. Vi satt på deras framsida och fikade medan barnen lekte på gården. Julia hade en egen myrfarm i en glassbytta, som hon väldigt gärna ville ta med hem. Hon fick ta med glassbyttan och löfte om att få göra en ny myrfarm hemma.

På vägen hem diskuterade jag och Julia fram och tillbaka om hurvida maskrosbollarnas frön blev nya maskrosor, jag insisterade på att de blev det. Då hon inte trodde mig plockade vi två maskrosbollar när vi kommit hem, som hon sedan plockade frön från och planterade i en liten kruka. Lika bra att låta henne se det med egna ögon, då blir det lättare för henne att förstå fullt ut. Efter det frågade jag om hon skulle lägga i några myror i byttan för att få en ny myrfarm, men det ville hon inte. Inte idag vilket fall.

När Julia lagt sig vek jag lite tvätt och plockade ihop smutstvätten. Senare gick jag iväg med smutstvätten till tvättstugan. Jag och Jonas turades om att gå dit (en i taget) och tvätta o hänga, skönt att slippa göra allt själv! Vi har tvättmaskin inne, men smutstvätten kom till så snabbt denna gång att jag tyckte att det kändes bäst att bli av med allt på en gång (med hjälp av tvättstugan).

Under tiden som maskinomgång två var inne, åt jag och Jonas glass med varma jordgubbar och en gräddklick. Det var riktigt smarrigt! Det var inte planerat, utan ett utav mina hastiga infall. Helt plötsligt får jag för mig något (oftast inte ätbara idéer, hehe), sedan voila så står det färdigt. Jag kan inte vänta till ett mer passande tillfälle. Nej! Det går av bara farten, inte en tanke på något annat.

Igår var min syster Nathalie med i en dansshow på parkteatern i brunnsparken, hon är sjukt duktig! Under första delen av showen satt Julia stilla, djupt facinerad. Under den andra delen uppträdde hon för mig, på en upphöjning vid sidan av sittplatserna. Jag och Julia kallade det lilla scenen. Nathalie hade redan dansat, så jag lade all uppmärksamhet på Julia. Jag menar, vem kan kolla på en show med massa okända människor när ens mammahjärta svallar över av stolthet utav att se sin lilla(stora) tjej dansa så otroligt fint! Hon är verkligen jätte duktig. Hon berättade för mig, att en dag ska hon stå på stora scenen, som sin moster. Jag tror att Nathalie är hennes idol :)

Nu ska jag sova skönt, äntligen! zZzZzZ

5 kommentarer:

  1. Lindo! Saudações de Lisboa, Portugal

    SvaraRadera
  2. hahahaha snygg bild! här kör hon på nakendans...alltid innan dusch ska det skakas rumpa genom hela huset =P

    SvaraRadera
  3. Vad snygg du blev, lugg är ju skitsnyggt!

    SvaraRadera
  4. Du blev jätte jätte fin i lugg,ser tufft ut! Tack för att du fins för mig o alla i familjen, o tack för att du är en så underbar dotter, syster,mamma,fästmö,barnbarn..Du är en otrolig människa o jag är så lycklig att du fins i mitt liv!Ändra dig alldrig du är perfekt presis som du är,LER STORT.. ÄLSKAR DIG OÄNDLIGT MYCKET! KRAMAR O PUSSAR FRÅN DIN MAMMA

    SvaraRadera
  5. FÖRESTEN! helt underbara bilder i er blogg, så otroliga foton.HA en bra dag.Puss o kram mamma,love ya!!!!

    SvaraRadera

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: