fredag 29 maj 2009

Madde: Vilken tur!

Idag var vi på BVC för att väga och mäta Ellen och Nellie. Ellen vägde runt 4 kg och mätte 55 cm, Nellie vägde runt 4,5 kg och mätte 55,5 cm. Sköterskan tyckte att man fick fin kontakt med dem och att de växte och utvecklades som de skulle.

Under besöket pratade jag med sköterskan om mina allergibesvär nu i pollen och grästider. Jag nämnde att besvären varit så kraftiga att jag blivit tvungen att äta medicin(har kämpat på utan hela våren). Men att den inte rekommenderas vid amning, och att jag därför varit tvungen att pumpa ut och slänga mjölken(de har istället bara fått ersättning). Jag nämnde även att jag haft det mer och mer jobbigt med luftrören. Sköterskan var så snäll att hon tog kontakt med en doktor på vårdcentralen som jag fick komma till på en gång. Han i sin tur skrev ut ordentlig allergi- och luftrörsmedicin; tabletter, ögondroppar, nässpray och bricanyl (alla kunde användas vid amning). Gud vad skönt att få bli lite människa igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: