lördag 9 maj 2009

Madde: Barnkök och annat kul lägenhetsbök!

I förrgår började jag snickra på Julias nya kök. Tänkte svänga förbi min mormor för att låna en rasp, och möjligtvis även en fil, för att kunna jämna till hålet jag har gjort. Ner i hålet ska en rostfri skål, modell liten. Denne ska agera diskho.
Jag har klippt ut plattor i ett slags skumgummiaktigt, platt material med ringar i. Dessa ska klistras fast och bli spisplattor.
Jag planerar att köpa en sådan där stång från IKEA, som man hänger matlagningsredskap i, där jag också tänkte hänga en liten kryddhylla.
Klippte upp en diskhandduk i två, som jag ska sy kanterna på. Och så ska hon få några frottéhanddukar i storlek "gästhandduk". Då har hon en uppsättning som är bara hennes, och som dessutom passar hennes storlek.
När allt är färdigt tänkte jag ställa in hennes matservis i hyllorna under "diskbänken & spisen".
Framför de hyllorna hade jag först tänkt sätta upp två små dörrar med glas från IKEA. Men jag kom senare på att glas inte är det bästa i ett barnrum, därför blir det istället ett draperi. Så nu är jag på jakt efter ett tyg, linan att hänga tyget på och "krokar" att sätta fast linan med.
Det här blir bra tror jag, riktigt bra! Jag uppdaterar mer om detta när jag kommit en längre bit på väg.

Igår! Då! Jo, då gjorde vi (äntligen) om i stora garderoben! Nu står där ett fullsize datorbord och bara väntar på att jag ska dra sladdar in dit, så att datorn kan flytta ut ur vardagsrummet. Det blev väldigt praktiskt, jag är hur nöjd som helst!

I Julias rum ska det upp två vägghyllor i hennes höjd, där hon ska ha större delen av sin förvaring. Under och på den understa hyllan ska det stå lådor, och ovanpå den övre ska det stå foton och några leksaker. Jag ska försöka få det färdigt innan Julia kommer till mig igen. Jag tror att det blir fin fint!

I vårat rum ska en stor tavla och ett par sänglampor upp på väggen. När vi har tid och ork sätts de upp, vilket jag hoppas är inom det snaraste!

I hallgången ska det tas bort en hylla, som egentligen inte ska stå där. Vi behöver bara komma underfund med var vi kan ställa hyllan under tiden som vi inte använder den. Jag tror att vi måste rensa i förrådet först.
Nej, vi har inte mycket saker, det är förrådet som är litet! Det är ett sådant där trångt balkongförråd som man praktiskt taget bara kan gå in och vända i. Otroligt dumt i en trea, om du frågar mig.

Jag hoppas på att få så mycket som möjligt färdigt innan Julia kommer igen, då det inte är kul för henne om jag är upptagen hela tiden.

Texten känns lite kladdig, men jag orkar inte rätta till formalian idag! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: