måndag 11 maj 2009

Madde: Lång dag och långpromenad

Jag är ganska trött! Det känns som att jag har kört hårt hela långa dagen. Egentligen har det bara varit full rulle på morgonen och kvällen.

Därimellan satt vi hemma hos Jonas syster för att fika, fira och umgås. Sonen fick fina presenter och mycket pengar. Han blev så glad och är alltid lika tacksam, mot allt och alla. Han är otroligt snäll och väldigt mogen för sin ålder. Dock har tonårstrotset börjat lite smått. Men sådant är hormoner, det styr man inte över. Jag tycker att hans föräldrar tar det bra och är väldigt förstående. Vi blev kvar i många, många timmar och det var mycket trevligt. Jag tycker om Jonas familj, det är alltid lika kul att träffa dem.

Jag kom hem från en långpromenad för ca en halvtimme sedan. Flickorna blev (runt nio) väldigt upprörda och hade ont i tandköttet. Vår affär stänger nio, vilket resulterade i att jag bestämde mig för att knalla till ett annat bostadsområde med båda två i vagnen (trots klockan). Jonas skulle till gymmet så jag tyckte att det var bästa lösningen. Jag hade med mig larm o något annat skydd, Jonas mötte mig dessutom när jag var på väg hem(han ville det eftersom att det hunnit bli mörkt vid det laget). Jag kunde visserligen ha tagit bussen, men jag gillar vår långa jobbiga backe. Det är en slags hat-kärlek, men ack så skönt det är att få känna sig lite utarbetad i kroppen. Att sedan få komma hem, sätta sig på valfri plats och känna hur hela kroppen börjar slappna av och varva ner... Skönt!

Nu ska jag äta lite rabarberpaj och sedan mata flickorna sista gången innan vi lägger oss. Efter det är det natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Antal besökare idag:

Antal besökare sedan 26/5-2009: